Vrena Båtklubb

Hallbosjön & Långhalsen

Vill du ha en båtplats?

Fyll i din båtplatsansökan här!

Vrena Båtklubb har två småbåtshamnar, maximala båtstorleken är 5,5 x 2 meter.

Att bli medlem och erhålla en båtplats sker i 5 steg;

1. Avgör vilken av hamnarna du är intresserad att ha båten vid.
  2. Skicka in en båtplatsansökan via formuläret ovan, du kan där även önska en ledig plats enligt kartorna nedan.
  3. Har vi en ledig båtplats vid den önsakde bryggan skickas en bekräftelse per mail med information om betalning samt eventuella koder som behövs för sjösättning. Är alla båtplatser utdelade vid den önskade hamnen placeras du i kölista och vi återkopplar när vi kan erbjudan en båtplats.
  4. Avgifter som informerats från Vrena Båtklubb skall vara betalda inom en vecka (sju dagar) från bekräftelse skickats för att erhålla medlemskap.
  5. När avgiften är inbetald är du tillåten att börja bruka båtplatsen som du tilldelats, utifrån de tidsangivelser för sjösättning/upptagning som finns beslutade i Vrena Båtklubbs ordningsrelger.

Lediga båtplatser per hamnområde

Hallbosjön

0 Lediga platser,

4 i kölista

Långhalsen

0 Lediga platser,

2 i kölista

Vrena Båtklubbs Ordnignsregler och Stadgar

Inträdesavgift 200 kr
Årsavgift 2023 700 kr

Vrena Båtklubb är en ideell föring med två småbåtshamnar

Vrena Båtklubb grundades 1965 och har idag 100 båtplatser fördelat på 3 bryggor i 2 sjösystem.

Båtklubben består utav ca 90 medlemmar och har en styrelsen på 7 personer.

Eftersom Vrena Båtklubb är en ideell förening har vi inga heltidsanställda,

vi kan därför inte ge någon svarsgaranti under normala arbetsdagar.

Arbetsinsats

I mars månad har vi ett årsmöte där vi beslutar vad som skall göras under året och på sikt.

För att kunna bibehålla låga driftkostnader i föreningen har vi en städdag på våren där båtklubbens

medlemmar samlas för att arbeta och gemensamt hjälpas åt med de sysslor som behöver göras.

Löpande under året underhåller styrelsen området sedan. Vid behov kan även en städdag på hösten utlysas.

Städdagar

Under städdagarna samlas klubbens medlemmar vid Hallbosjöns bryggor.
Styrelsen berättar vilka uppgifter som finns att göra.
Där efter fördelas uppgifterna på de närvarande.
När uppdragen är slutförda tänds grillarna och båtklubben bjuder på korv.

Kontakta någon i styrelsen för mer information